1 Eylül 2011 Perşembe


Dün Yenibosna'da metrobüs durağı istikametli yürüyüşüm esnasında yanıma sarı saçlı mavi gözlü biri erkek biri dişi olmak üzere iki kişi geldi. 'Do you speak English?' diye sordu erkek olanı. Avurtları çökmüş, karga burunlu, kaşları neredeyse tek bir çizgi olarak gözüken yüzünde gözleri birer yara gibi duruyodu. Kız olanı inceleyemedim ayıp olur dedim. 'Yes' dedim ve ekledim 'I speak'. 
Erkek olanı elindeki üstünde adres yazılı olan kağıdı bana uzatarak 'How can i go there?' dedi. Kağıda bakmamla kahkahayı basmam bir oldu. Kağıtta Altınşehir yazıyodu. 'S.ktir lan dalga mı geçiyon sen benle?' diye algılamasını umarak 'Are you kidding me?' dedim. Yabancılarda görmeye alışık olduğum, bana her zaman donuk gelen bir yüz ifadesiyle 'No' dedi. 'Really?' dedim 'Yes' dedi. 'OK lan' dedim. Minibüsçüye bağırdım; 'Abi Altınşehir'e nasıl gideriz?'. Minibüsçüye seslenmemle, benden çıkan sese mi yoksa sokağın ortasında bağırmama mı şaşırdılar bilmiyorum ama turistlerin bana dehşet dolu gözlerle bakması bir oldu. O donuk yüz ifadeleri birden yok olmuştu. Erkek olanın yüzünde müphem bir gülümseme belirdi. Kız olana yine bakamadım ayıp olur dedim. Burda işler böyle yürür demek istedim ama İngilizcem yetmedi. Velhasıl kelam, minibüsçü bize karşıya geçmemizi söyledi. Teşekkür ettik ve turistlerle yola koyulduk. Yolda öğrendim ki bu gençler İspanya'dan gelmişler. Büyük bir heyecanla 'Aa ben de biraz İspanyolca biliyorum' dedim. 'Hola, como estas?' dedim güldüm ve onlara döndüm, o donuk ifade yine gelmişti yüzlerine. Ulan dedim iyilik yapıyoruz insan bir güler ya da 'Oh really' yapar.Neyse dedim lan neyse dedim. Yolda  'Altınşehir sakat yer aga dikkat edin çizerler adamı' demek istedim ama korkutmak da istemedim gençleri; 'watch out in Altınşehir' demekle yetindim. 
Minibüslerine getirdim, bunlar şimdi kazıklarlar turistleri diye muavine sordum kaç para dedim iki kişi. Muavin 4 lira dedi. Turistlere döndüm 'dont pay more than 4 liras' dedim. Erkek olanı büyük bir içtenlikle 'Thank you very much' dedi elimi sıktı ve sarıldı, kıza döndüm elini sıktım; sarılmadım ayıp olur dedim.


0 yorum:

İzleyiciler

Blogger tarafından desteklenmektedir.